Abstrakt
Algorytm proof-number search jest znanym algorytmem służącym do rozwiązywania gier logicznych. Rozwiązanie gry jest jednoznaczne ze znalezieniem optymalnej strategii i pozwala przeprowadzić rozgrywkę w sposób pozwalający na osiągnięcie najlepszego możliwego wyniku. Jedną z największych wad tego algorytmu, naturalnie pracującego na strukturze drzewa, jest wielokrotne rozwijanie identycznych poddrzew gry co prowadzi do nadmiarowego zużycia pamięci. Jednym z możliwych sposobów służących rozwiązaniu tego problemu jest zastosowanie struktury digrafu acyklicznego zamiast drzewa. Może to jednak prowadzić do przeoczenia przez tak zmodyfikowany algorytm pewnych strategii, a to z kolei prowadzi do nieoptymalnej gry. W niniejszym artykule przeprowadzono badania wydajności i poprawności działania tak zmodyfikowanego algorytmu przy wykorzystaniu różnych wariantów gry logicznej "Skoczki".
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr T. 1,
strony 305 - 310,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Goluch T.: Ocena poprawności działania algorytmu proof-number search na strukturze digrafu acyklicznego// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 1., nr. nr 9 (2011), s.305-310
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 112 razy