Ocena przyczyn pękania szyn poddźwigowych na Nabrzeżu Helskim I w Porcie Gdynia - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Ocena przyczyn pękania szyn poddźwigowych na Nabrzeżu Helskim I w Porcie Gdynia

Abstrakt

Celem badan było określenie przyczyn pękania spawanych szyn poddźwigowych w pobliżu punktu stałego. Badania skadu chemicznego wykazały, iż materiał szyny jest stalą manganową o współczynniku Ce=0,96, co czyni ten materiał trudnospawalnym. Badania twardości spoin pachwinowych wykazały, że maksymalna twardość występuje w SWC i osiąga poziom 660HV. Natomiast twardość maksymalna SWC spoin czołowych nie przekraczała 350HV. Charakter przełomu pękniecia spoin czołowych w stopie sugeruje nadmierny poziom ugiecia szyny. Zalecenia dotyczące technologii wykonania spoin naprawczych i działań korygujących sposób podparcia przekazano Zleceniodawcy.

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Inne
Typ:
ekspertyza
Język:
polski
Rok wydania:
2010
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 14 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi