Abstrakt
Celem badan było określenie przyczyn pękania spawanych szyn poddźwigowych w pobliżu punktu stałego. Badania skadu chemicznego wykazały, iż materiał szyny jest stalą manganową o współczynniku Ce=0,96, co czyni ten materiał trudnospawalnym. Badania twardości spoin pachwinowych wykazały, że maksymalna twardość występuje w SWC i osiąga poziom 660HV. Natomiast twardość maksymalna SWC spoin czołowych nie przekraczała 350HV. Charakter przełomu pękniecia spoin czołowych w stopie sugeruje nadmierny poziom ugiecia szyny. Zalecenia dotyczące technologii wykonania spoin naprawczych i działań korygujących sposób podparcia przekazano Zleceniodawcy.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Inne
- Typ:
- ekspertyza
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 91 razy