Abstrakt
Metody symulacyjne są od wielu lat uznawane jako znakomity środek do wspomagania zarówno badań jak i dydaktyki w dziedzinie sieci komputerowych. Zastosowanie oprogramowania symulacyjnego w procesie nauczania, jest w chwili obecnej, często spotykane, zaskakuje więc fakt niewielkiej liczby rozwiązań dedykowanych temu zagadnieniu. Taki stan rzeczy wymusza wykorzystanie zaawansowanych modeli badawczych (zwykle po ich uprzedniej adaptacji) do wymagań dydaktycznych. Referat dokonuje popartego przykładami (w tym zrealizowanymi przez autorów symulatorami) porównania charakterystycznych cech dwóch typów modeli symulacyjnych (edukacyjnego i badawczego) i wskazuje na znaczące różnice między nimi. Różnice te powodują, że opracowanie dedykowanych produktów symulacyjnych, służących edukacji, okazuje się konieczne.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- [Materiały] Krajowe Sympozjum Telekomunikacji ´2003. 10-12 września 2003, Akademia Techniczno-Rolnicza w Bydgoszczy strony 333 - 342
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2003
- Opis bibliograficzny:
- Nowicki K., Gierłowski K.: Ocena realizacji programów symulacyjnych wspierających nauczanie teleinformatyki// [Materiały] Krajowe Sympozjum Telekomunikacji ´2003. 10-12 września 2003, Akademia Techniczno-Rolnicza w Bydgoszczy/ Warszawa: Inst. Telekom. P. Warsz., 2003, s.333-342
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 85 razy