Abstrakt
In the introduction, possible ways of reusing energy from recuperation are presented. Next, the paper investigates the possibility of using regenerative braking in the range allowed by the detailed timetable by adopting the method of transferring the recovered electric energy directly to the catenary and immediate use of this energy by another train at the same power section. In the main part of the work, it is shown, that the use of energy recovered from regenerative braking can be optimized by controlling the arrival time of the train to the station within the range allowed by the detailed timetable. The possibilities of using the adopted method are shown on the example of "Tricity" (metropolis of Gdansk, Sopot, Gdynia) suburban railway line no. 250. Finally, selected optimization results are presented and a simplified analysis of the financial benefits resulting from the use and optimization of regenerative braking is presented.
Cytowania
-
7
CrossRef
-
0
Web of Science
-
5
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- publikacja w in. zagranicznym czasopiśmie naukowym (tylko język obcy)
- Opublikowano w:
-
Transportation Research Procedia
nr 40,
strony 1208 - 1215,
ISSN: 2352-1465 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Urbaniak M., Kardas-Cinal E.. Optimization of using recuperative braking energy on a double-track railway line. Transportation Research Procedia, 2019, Vol. 40, , s.1208-1215
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1016/j.trpro.2019.07.168
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 137 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Optimization of Train Energy Cooperation Using Scheduled Service Time Reserve
- M. Urbaniak,
- E. Kardas-Cinal