Abstrakt
In the paper an attempt has been made to focus on shaping the variable curvature in the diverging track of the railway turnout. Basing on some earlier studies, solutions provided with a circular arc in the mid-zone, and in the extreme regions with segments of non-linear curvature of equal length and zero curvature at the start and end of the turnout, have been assumed as models. The most advantageous type of curvature has been chosen taking into account the kinematic conditions. The presentation made includes an analytical record of the curvature and the tangent inclination angle in the diverging track length and the Cartesian coordinates of the track. The final part of the paper referred to the determination of a set of basic values relating to geometric parameters appropriate for a given speed of trains and adequate for ensuring the minimization of the length of the entire turnout at a given final ordinate.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
3
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
JOURNAL OF TRANSPORTATION ENGINEERING-ASCE
nr 145,
wydanie 1,
strony 1 - 9,
ISSN: 0733-947X - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Koc W.: Optimum shape of turnout diverging track with segments of variable curvature// JOURNAL OF TRANSPORTATION ENGINEERING-ASCE. -Vol. 145, iss. 1 (2019), s.1-9
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1061/jtepbs.0000203
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 142 razy