Abstrakt
Artykuł przedstawia algorytm optymalizujący transformację wyników pomiarów bloków i sekcji kadłuba statku z uwzględnieniem ograniczeń. Optymalizacji podlega suma odległości pomiędzy mierzonymi punktami, a korespondującymi punktami w modelu CAD, uwzględniając jedno z dwóch możliwych ograniczeń: wspólna płaszczyzna, albo wspólna oś. Transformacja wyników pomiarów wykonywana jest wcelu przeprowadzenia porównania faktycznych wymiarów sekcji i bloków kadłuba z wartościami projektowymi. W artykule zaprezentowano przykład transformacji punktów zmierzonych na styku dwóch sekcji dna podwójnego statku.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 12 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Measurement Automation Monitoring
strony 597 - 601,
ISSN: 2450-2855 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Kniat A.: Optymalizacja transformacji wyników pomiarów bloków kadłuba statku z uwzględnieniem ograniczeń// Pomiary Automatyka Kontrola. -., nr. nr 6 (2010), s.597-601
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 110 razy