Optymalizacja witryny internetowej Banku Zachodniego WBK S.A. na podstawie testów użyteczności - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Optymalizacja witryny internetowej Banku Zachodniego WBK S.A. na podstawie testów użyteczności

Abstrakt

Artykuł przedstawia praktyczne zastosowanie testów użyteczności w rzeczywistym przedsięwzięciu informatycznym. Testy ukierunkowane były na podniesienie jakości użytkowej strony głównej serwisu internetowego ogólnopolskiego banku. W ramach wprowadzenia dokonano przeglądu znanych metod i narzędzi przeznaczonych do oceny i poprawy użyteczności. Wybrane metody i narzędzia zostały wykorzystane w badaniach użyteczności, których opis i wyniki stanowią główną część tekstu artykułu. Badania te zostały wykonane w firmie zajmującej się utrzymaniem witryny i obejmowały analizę heurystyczną, oparte na scenariuszach testy użyteczności z udziałem kilkunastoosobowej grupy ochotników oraz śledzenie działań rzeczywistych użytkowników serwisu (tzw. clicktracking). Końcowa część artykułu przedstawia zmiany zaproponowane na podstawie wyników badań, proces ich zatwierdzania i implementacji oraz podsumowanie.

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Tytuł wydania:
Inżynieria oprogramowania w procesach integracji systemów informatycznych strony 329 - 336
Rok wydania:
2010
Opis bibliograficzny:
Szulc M., Jarzębowicz A.: Optymalizacja witryny internetowej Banku Zachodniego WBK S.A. na podstawie testów użyteczności// Inżynieria oprogramowania w procesach integracji systemów informatycznych/ ed. eds. Janusz Górski, Cezary Orłowski. Gdańsk: Pomorskie Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, 2010, s.329-336
Bibliografia: test
  1. Nielsen J.: Usability 101: Intr. to Usability. http://www.useit.com/alertbox/20030825.html (22.03.2010)
  2. Nielsen J.: Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych, Helion, Gliwice 2003.
  3. Krug S.: Nie każ mi myśleć! O życiowym podejściu do funkcjonalności stron internetowych, Helion, 2006.
  4. Nielsen J., Loranger H.: Optymalizacja funkcjonalności serwisów internetowych, Helion, Warszawa 2007.
  5. International Federation for Information Processing: Bridging the SE & HCI Communities, http://www.se-hci.org/bridging/ (22.03.2010). otwiera się w nowej karcie
  6. ISO/IEC 9241-11: Ergonomic requirements for office work with visual display terminals (VDTs): Guidance on usability, 1998. otwiera się w nowej karcie
  7. ISO/IEC 9126: Software Engineering -Product Quality, 1991-2001. otwiera się w nowej karcie
  8. ISO/IEC 14598: Information Technology -Evaluation of Software Products, 1998-2000. otwiera się w nowej karcie
  9. UsabilityNet IST EU project, http://www.usabilitynet.org/ (22.03.2010).
  10. Molich R., Nielsen J.: Improving a human-computer dialogue, Communications of the ACM vol. 33, no. 3 (1990), pp. 338-348. otwiera się w nowej karcie
  11. Bank Zachodni WBK S.A.: Dane statystyczne segmentów grupy docelowej za 2008 rok, raport wewnętrzny, 2009.
  12. Telega M., Turaj H.: Banki w Internecie. Użyteczność portali banków działających na polskim rynku. Gazeta Bankowa -raport, Kraków, XII 2008.
  13. Szulc M.: Badanie serwisów internetowych sprawdzonymi metodami inżynierii użyteczności, praca magisterska, Politechnika Gdańska, 2009.
  14. Techsmith, Strona narzędzia Morae, http://www.techsmith.com/morae.asp (28.03.2010). otwiera się w nowej karcie
  15. Box UK, Strona serwisu Click Density, http://www.clickdensity.com (28.03.2010). otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 35 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi