Abstrakt
Sterowanie układami napędowymi nowoczesnych samochodów to prężnie rozwijająca się dziedzina inżynierii. Wzrost wymagań względem ekologii, ekonomii i bezpieczeństwa osób wymusza poszukiwanie nowych rozwiązań, zarówno technologicznych jak i związanych z automatyzacją procesów. W artykule przedstawiono dynamiczny model układu napędowego samochodu z silnikiem spalinowym o zapłonie iskrowym. Zbudowano układ regulacji prędkości obrotowej oparty na nieliniowym sterowaniu predykcyjnym. W badaniach symulacyjnych przedstawiono wyniki sterowania modelem pojazdu marki Golf III.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 16 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Measurement Automation Monitoring
strony 1289 - 1293,
ISSN: 2450-2855 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2013
- Opis bibliograficzny:
- Strojny R., Piotrowski R.: Optymalizujące sterowanie układem napędowym samochodu z silnikiem spalinowym// Pomiary Automatyka Kontrola. -., nr. 12 (2013), s.1289-1293
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 143 razy