Perspektywa wykorzystania napędu alternatywnego w lubelskiej komunikacji trolejbusowej (2) - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Perspektywa wykorzystania napędu alternatywnego w lubelskiej komunikacji trolejbusowej (2)

Abstrakt

Trolejbus stanowi pośrednie rozwiązanie między autobusem a tramwajem. System klasycznej komunikacji trolejbusowej nie wymaga tak znaczących nakładów inwestycyjnych jak w przypadku tramwaju, lecz nie jest porównywalnie elastyczny ruchowo. Komunikacja trolejbusowa uzależniona od zasilania trakcyjnego stała się uciążliwa w eksploatacji. Poszukiwano więc rozwiązań umożliwiających „uelastycznienie” trolejbusów. W wyniku rozwoju technologii pojawiły się alternatywne sposoby zasilania układu napędowego trolejbusów przez zabudowanie agregatów spalinowych spełniających rolę prądnicy, akumulatorów o dużej pojemności energetycznej lub zasobników superkondensatorowych.

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Technika Transportu Szynowego strony 26 - 32,
ISSN: 1232-3829
Język:
polski
Rok wydania:
2013
Opis bibliograficzny:
Bartłomiejczyk M., Połom M.: Perspektywa wykorzystania napędu alternatywnego w lubelskiej komunikacji trolejbusowej (2)// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 10 (2013), s.26-32
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 140 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi