Abstrakt
Praca zawiera syntezę badań eksperymentalnych i teoretycznych dotyczących dynamiki mostów dla pieszych.Na tle dotychczasowego dorobku naukowego przedstawiony jest wkład autora w określenie obciążeń jakie pieszy przekazuje na przęsło. Dzięki przeprowadzonym badaniom określił nieliniową funkcję obciążenia pochodzącego od idącego człowieka. Korzysrając z doświadczenia zdobytego w badaniu pieszych na drgaacym podłożu autor dokonał analizy obciążenia pionowego pochodzącego od celwego wymuszenia (podskoki i przysiady). Rezultatem badań jest tak jak poprzednio uniwersalna funkcja obciążenia. Sformułowane funkcje obciążeń zastosowano do analizy dynamicznej mostów dla pieszych. Symulacje numeryczne zostały porównane z badaniami ''in situ'' rzeczywistych konstrukcji.Zdaniem autora zamieszczone w pracy procedury analizy dynamicznej mostów dla pieszych są skuteczne i pozwalają na ocenę zachowania się konstrukcji jeszcze w fazie projektowania.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Kładki dla pieszych. Architektura, projektowanie, realizacja, badania : Wrocławskie Dni Mostowe : materiały seminarium, Wrocław, 29-30 listopada 2007. strony 175 - 190
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Żółtowski K.: Pieszy na kładkach, formy oddziaływania// Kładki dla pieszych. Architektura, projektowanie, realizacja, badania : Wrocławskie Dni Mostowe : materiały seminarium, Wrocław, 29-30 listopada 2007./ Wrocław: Dolnośl. Wydaw. Eduk., 2007, s.175-190
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 217 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Projekt i analizy obliczeniowe kładki dla pieszych przez rz. Motławę w Gdańsku
- A. Brzezińska,
- A. Nadolny,
- K. Majocha
- + 1 autorów