Abstrakt
As the aesthetic of the Polish cities became a topic of wider discussions, it is important to detect the potential
role of human-place relations. Two studies (N = 185 & N = 196) were conducted to explore the relationship between
place attachment, place identity and appraisal of urban landscape. Satisfaction with urban aesthetic was predicted by two
dimensions of place attachment (place inherited and place discovered), local identity (on the trend level) and national-conservative
identity. Place discovered and European identity were also predictors of visual pollution sensitivity. Place
discovered is considered as more active type of attachment that permits both a positive bias concerning the aesthetics of
one’s city, and a stronger criticism of the elements that can potentially violate the place’s landscape.
Cytowania
-
2 0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
2 0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- Publikacja w czasopiśmie
- Opublikowano w:
-
Polish Psychological Bulletin
nr 46,
wydanie 4,
strony 573 - 578,
ISSN: 1641-7844 - Rok wydania:
- 2015
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1515/ppb-2015-0063
- Weryfikacja:
- Brak weryfikacji
Powiązane datasety
wyświetlono 223 razy