Playing the Sprint Retrospective: A Replication Study - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Playing the Sprint Retrospective: A Replication Study

Abstrakt

The Sprint Retrospective is a vehicle for continuous process improvement. Even though it is a well established agile practice, running effective retrospective meetings is challenging. There have been a lot of identified problems that commonly occur during these meetings. To address them, Przybyłek & Kotecka [20] successfully revitalized retrospective meetings by adopting collaborative games, which represent a powerful tool in improving interactions among team members. In this paper, we report on a replication of their study in Bluebay Poland and IHS Markit Gdańsk. The received feedback confirms the original findings and indicates that game-based retrospectives improve team members’ creativity, involvement, and communication as well as produce better results than the standard retrospectives. This paper is an extended version of our previous work [25].

Cytowania

  • 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Język:
angielski
Rok wydania:
2020
Opis bibliograficzny:
Ng Y., Skrodzki J., Wawryk M.: Playing the Sprint Retrospective: A Replication Study// Advances in Agile and User-Centred Software Engineering/ : , 2020, s.133-141
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-030-37534-8
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 131 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi