Abstrakt
The Sprint Retrospective is a vehicle for continuous process improvement. Even though it is a well established agile practice, running effective retrospective meetings is challenging. There have been a lot of identified problems that commonly occur during these meetings. To address them, Przybyłek & Kotecka [20] successfully revitalized retrospective meetings by adopting collaborative games, which represent a powerful tool in improving interactions among team members. In this paper, we report on a replication of their study in Bluebay Poland and IHS Markit Gdańsk. The received feedback confirms the original findings and indicates that game-based retrospectives improve team members’ creativity, involvement, and communication as well as produce better results than the standard retrospectives. This paper is an extended version of our previous work [25].
Cytowania
-
3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Ng Y., Skrodzki J., Wawryk M.: Playing the Sprint Retrospective: A Replication Study// Advances in Agile and User-Centred Software Engineering/ : , 2020, s.133-141
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1007/978-3-030-37534-8
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 136 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Adopting Collaborative Games into Agile Software Development
- M. Zakrzewski,
- D. Kotecka,
- Y. Y. Ng
- + 1 autorów