Abstrakt
Autor zwraca uwagę na kluczowe kwestie nauczania chemii w szkole średniej i wyższej w Polsce doby włączania w struktury Unii Europejskiej, a także w sytuacji, kiedy edukacja coraz wyraźniej staje się sektorem usług. Za dwa najważniejsze cele kształcenia - również w zakresie chemii (a szerzej - nauk ścisłych w ogóle) - autor uważa: - uczenie podstaw myślenia naukowego, ostrzegając przed rozziewem (który jest coraz bardziej widocznym faktem w kulturze w ogóle) pomiędzy kulturą humanistyczną, a kulturą naukową;- formowanie u uczniów i studentów zespołu cech mentalych i nawykówokreślanych ogólnie mianem kreatywności.Za technikę dydaktyczną szczególnie sprzyjającą realizacji tych celów autor uważa stosowanie tzw. ''projektów edukacyjnych''.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2005
- Opis bibliograficzny:
- Chrzanowski W.: Po co uczymy chemii?// / : , 2005,
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 94 razy