Podstawy teoretyczne zjawisk wibroakustycznych występujących na przejazdach kolejowo - drogowych - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Podstawy teoretyczne zjawisk wibroakustycznych występujących na przejazdach kolejowo - drogowych

Abstrakt

Poziom zjawisk wibroakustycznych generowanych przez pojazdy samochodowe i kolejowe do środowiska jest zależny od wielu czynników. Są nimi np.: typ/rodzaj opon i nawierzchni, opór aerodynamiczny, konstrukcja pojazdu i jego stan techniczny. Dodatkowo impulsy dźwiękowe mogą pochodzić od uderzeń opon w znajdujące się na drodze przeszkody i infrastrukturę drogową. Do infrastruktury drogowej mającej wpływ na poziom emitowanych zjawisk wibroakustycznych należy zaliczyć przejazdy kolejowo – drogowe. W pracy scharakteryzowano nawierzchnie występujące na przejazdach kolejowo – drogowych oraz zaprezentowano wyniki pomiarów poziomu hałasu wewnątrz pojazdów szynowych podczas ich przejazdu przez skrzyżowanie drogi kołowej z kolejową. Przedstawiono również metodykę pomiarów wartości przyspieszeń pionowych przekazywanych na karoserię samochodu podczas pokonywania przeszkody stałej.

Autorzy (4)

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
PRACE NAUKOWE POLITECHNIKI WARSZAWSKIEJ. SERIA: TRANSPORT strony 205 - 216,
ISSN: 1230-9265
Język:
polski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Licow R., Tomaszewski F., Waluś K., Polasik J.: Podstawy teoretyczne zjawisk wibroakustycznych występujących na przejazdach kolejowo - drogowych// Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport. -., nr. 114 (2016), s.205-216
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 143 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi