Abstrakt
W pracy wymieniono kierunki działań zmierzające do zmniejszenia zużycia paliwa przez pojazdy samochodowe. Jednym z nich jest zmniejszenie oporu toczenia samochdu. Katedra Pojazdów i Maszyn Roboczych PG od 1984 roku prowadzi prace związane ze zmnieszeniem oporu toczenia opon samochodowych. Opisano sposób definiowania oraz parametry wpłływające na opór toczenia koła ogumionego. Podano wyniki badań drogowych oporu toczenia zestawu opon referencyjnych na wybranych nawierzchniach drogowych za pomocą specjalnej przyczepy badawczej zbudowanej w Katedrze. Zaprezentowano metodykę pomiaru oraz zamieszczono wnioski.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2008
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 136 razy