Porównanie metod wyznaczania ruchu obliczeniowego do projektowania nawierzchni drogowych w wybranych krajach europejskich
Abstrakt
Przedstawiono porównanie metod wyznaczania ruchu obliczeniowego do projektowania konstrukcji nawierzchni drogowych stosowanych w Polsce, Niemczech, Austrii, Wielkiej Brytanii oraz we Francji. Przy porównaniu szczególny nacisk położono na współczynniki przeliczeniowe pojazdów na liczbę osi standardowych. Ponieważ w poszczególnych metodach uwzględnia się różne parametry techniczne drogi a klasyfikacja pojazdów nie jest jednakowa, ruch obliczeniowy oraz współczynniki porównywano przy zbliżonych warunkach
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Drogownictwo
strony 89 - 94,
ISSN: 0012-6357 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Ryś D.: Porównanie metod wyznaczania ruchu obliczeniowego do projektowania nawierzchni drogowych w wybranych krajach europejskich// Drogownictwo. -., nr. nr 3 (2012), s.89-94
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 104 razy