Abstrakt
Many of the real world crisis situations like spreading fire, hostile units attack, flood, and etc. are commonly used in computer games where a simulation of extensive virtual world is crucial. This paper presents some ideas for possible uses of existing crisis situation aiding system in such environments. Moreover, it shows how this kind of system can be taught during subsequent games with a large number of players. As an example it gives two types of game AI, centralized one and distributed among independent units.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr 22,
strony 33 - 42,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Korłub W., Wójcik M.: Possible uses of crisis situation aiding system in virtual world simulation// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. 22., iss. 1 (2014), s.33-42
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Multi-criteria Differential Evolution for Optimization of Virtual Machine Resources in Smart City Cloud
- J. Balicki,
- H. Balicka,
- P. Dryja
- + 1 autorów
2020