Abstrakt
Rosnący udział osób starszych w strukturze populacji stawia nowe wyzwania przed przedsiębiorstwami oferującymi produkty do nich skierowane. Przykładem takich produktów są usługi finansowe. Przedmiotem niniejszego tekstu są usługi ubezpieczeniowe i bankowe oferowane osobom starszym z wykorzystaniem tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji. Na podstawie przeglądu literatury sformułowano dwie hipotezy badawcze: H1: Cechy społeczno-demograficzne osób powyżej 50. roku życia wpływają na preferencje w zakresie korzystania z usług ubezpieczeniowych za pomocą tradycyjnych i nowoczesnych kanałów dystrybucji oraz H2: Zmienne społeczno-demograficzne osób powyżej 50. roku życia wpływają na postrzeganą przez nich dostępność usług finansowych. Weryfikacja postawionych hipotez została zrealizowana na podstawie badań przeprowadzonych wśród 1498 osób w wieku 50+ pochodzących z północnej Polski. W artykule zawarto ponadto rekomendacje dla praktyki gospodarczej służące lepszemu dostosowaniu oferty rynkowej do oczekiwań klientów usług finansowych
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7172/1644-9584.59.10
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Problemy Zarządzania
nr 14,
strony 156 - 170,
ISSN: 1644-9584 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2016
- Opis bibliograficzny:
- Czerwiński B.: Postawy osób starszych wobec tradycyjnych i innowacyjnych kanałów dystrybucji usług finansowych// Problemy Zarządzania. -Vol. 14., nr. 2 (59) (2016), s.156-170
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.7172/1644-9584.59.10
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 133 razy