Prędkość uzyskania rozwiązania fazowego GNSS w kontekście wykorzystania aktywnych sieci geodezyjnych do precyzyjnego monitorowania pojazdów
Abstrakt
Oddanie do użytku, w 2008 roku, państwowej aktywnej sieci geodezyjnej ASG-EUPOS, która obszarem działania pokrywa cały obszar kraju, oraz w kolejnych latach regionalnych sieci komercyjnych, spowodowało lawinowy wzrost aplikacji precyzyjnych pomiarów fazowych GNSS. Na chwilę obecną głównymi beneficjentami są geodeci. Szybkość i prostota uzyskania współrzędnych punktu z centymetrową dokładnością sprawiła, że zestawy do sieciowych pomiarów fazowych GNSS stały się głównym narzędziem pracy geodetów. Aktywne sieci geodezyjne umożliwiają wyznaczanie współrzędnych pozycji w ruchu z wysokimi dokładnościami i częstotliwościami. Zatem, pojawia się pytanie o możliwości zastosowania tych technik do precyzyjnego monitoringu pojazdów. Jednak uzyskanie wysokich dokładności warunkowane jest rozwiązaniem nieoznaczoności pomiarów fazowych. W niniejszym artykule przedstawiono rozważania i wyniki eksperymentów dotyczących prędkości uzyskiwania rozwiązania fazowego GNSS w kontekście wykorzystania aktywnych sieci geodezyjnych do precyzyjnego monitorowania pojazdów.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Logistyka
strony 4718 - 4727,
ISSN: 1231-5478 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Nowak A.: Prędkość uzyskania rozwiązania fazowego GNSS w kontekście wykorzystania aktywnych sieci geodezyjnych do precyzyjnego monitorowania pojazdów // Logistyka. -., nr. 3 (2014), s.4718-4727
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 101 razy