Abstrakt
Artykuł przybliża problematykę efektywności szkolnictwa wyższego. Prezentuje czynniki wpływające na funkcjonowanie uczelni wyższych, takie jak sytuacja demograficzna oraz limitowane środki publiczne. Dokonywanie oceny efektywności w tym kontekście jest konieczne, a roli takiej nie spełniają rankingi i kategoryzacja, gdyż nie przynoszą one rekomendacji, co należy zrobić, aby poprawić pozycję słabszych uczelni. Autor proponuje kierunki dalszych badań z wykorzystaniem nieparametrycznej metody pomiaru efektywności Data Envelopment Analysis.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
GOSPODARKA RYNEK EDUKACJA
nr 15,
strony 31 - 36,
ISSN: 1509-5576 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Julkowski B.: Problematyka oceny efektywności szkolnictwa wyższego// GOSPODARKA RYNEK EDUKACJA. -Vol. 15., nr. 3 (2014), s.31-36
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 113 razy