Problematyka oceny efektywności szkolnictwa wyższego - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Problematyka oceny efektywności szkolnictwa wyższego

Abstrakt

Artykuł przybliża problematykę efektywności szkolnictwa wyższego. Prezentuje czynniki wpływające na funkcjonowanie uczelni wyższych, takie jak sytuacja demograficzna oraz limitowane środki publiczne. Dokonywanie oceny efektywności w tym kontekście jest konieczne, a roli takiej nie spełniają rankingi i kategoryzacja, gdyż nie przynoszą one rekomendacji, co należy zrobić, aby poprawić pozycję słabszych uczelni. Autor proponuje kierunki dalszych badań z wykorzystaniem nieparametrycznej metody pomiaru efektywności Data Envelopment Analysis.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
GOSPODARKA RYNEK EDUKACJA nr 15, strony 31 - 36,
ISSN: 1509-5576
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Julkowski B.: Problematyka oceny efektywności szkolnictwa wyższego// GOSPODARKA RYNEK EDUKACJA. -Vol. 15., nr. 3 (2014), s.31-36
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 22 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi