Problematyka wiejska w nauczaniu projektowania jako konieczny warunek zachowania wartości środowiska kulturowego i naturalnego obszarów wiejskich
Abstrakt
krajobrazy wiejskie będące obrazem środowiska kulturowego wsi, są jedenym ze źródeł tradycji w jej wieloaspektowej integralnej postaci, która obejmuje zarówno wartości przyrodnicze, kulturowe jak i społeczne. architektura i krajobraz stanowią ściśle powiązane elementy. wzajemne relacje architektura-krajobraz są różne i zależą od wartości przestrzennych, charakteru kulturowego i oddziaływania psychologicznego krajobrazu. dlatego tak istotne znaczenie ma w nauczaniu projektowania problematyka wiejska, gdzie przekazana wiedza o współczesnych potrzebach ochrony zasobów przyrodniczych, o związkach pomiędzy obiektami i krajobrazem daje nadzieję, że niszczenie krajobrazu wiejskiego oraz dające się zauważyć przerwanie ciągłości tradycji rodzimej architektury i procesów ruralistycznych zostanie zrównoważone projektowaniem przyjaznym środowisku ostatecznie nobiliutujące środowisko kulturowe polskiej wsi.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Tytuł wydania:
- Odnowa polskiej wsi strony 220 - 226
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2006
- Opis bibliograficzny:
- Szarejko K.: Problematyka wiejska w nauczaniu projektowania jako konieczny warunek zachowania wartości środowiska kulturowego i naturalnego obszarów wiejskich// Odnowa polskiej wsi/ ed. red. nauk. Witold Czarnecki, Danuta Korolczuk. Białystok: Wydział Architektury Politechniki Białostockiej, 2006, s.220-226
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 157 razy