Abstrakt
Na jakość wyrobów istotny wpływ ma działanie człowieka w całym procesie ich powstawania. Wskazano na związek działania każdego systemu technicznego z poziomem wykształcenia człowieka - inżyniera, jako twórcy i operatora tego systemu. Omówiono główne problemy związane z kształceniem w zakresie przedmiotów technicznych oraz dokonano analizy różnorodnych form oddziaływania na słuchacza w procesie tego kształcenia. Przedstawiono niektóre aspekty związane z metodyką prowadzenia zajęć z przedmiotów technicznych. Wskazano na potrzebę systemowego podejścia do kształtowania świadomości nowego pokolenia inteligencji technicznej. W zakończeniu referatu dokonano podsumowania i wyciągnięto wnioski.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Materiały XII Sympozjum ''Podstawowe problemy energoelektroniki, elektromechaniki i mechatroniki'' : PPEEm'2007, Wisła, 9-12 grudnia 2007. [T. 1] strony 167 - 186
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Grono A., Dąbkowski M., Niklas P., Redlarski G.: Problemy edukacji technicznej// Materiały XII Sympozjum ''Podstawowe problemy energoelektroniki, elektromechaniki i mechatroniki'' : PPEEm'2007, Wisła, 9-12 grudnia 2007. [T. 1]/ ed. [ed. by Marcin Szczygieł] ; Polskie Towarzystwo Elektrotechniki Teoretycznej i Stosowanej [et al.]. Gliwice: Komitet Organizacyjny Sympozjum PPEE i Seminarium BSE, Archiwum Konferencji PTETiS, 2007, s.167-186
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 70 razy