Problemy modelowania liczby podróży generowanych i absorbowanych na przykładzie Gdańska - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Problemy modelowania liczby podróży generowanych i absorbowanych na przykładzie Gdańska

Abstrakt

Jedną z podstawowych danych niezbędnych do planowania elementów systemu transportowego jest informacja o liczbie podróży odbywanych na analizowanym obszarze. Dane te uzyskiwane są najczęściej za pomocą symulacyjnych modeli transportowych. Jednym z istotnych elementów i pierwszym etapem najczęściej stosowanego, klasycznego modelu czterostopniowego jest modelowanie liczby podróży generowanych i absorbowanych, podczas którego to etapu uzależnia się liczbę podróży mieszkańców od charakterystyk demograficznych, społeczno-ekonomicznych, obszarowych, transportowych analizowanego obszaru. W klasycznym podejściu do modelowania liczby podróży generowanych i absorbowanych w rejonach transportowych buduje się modele regresyjne dla poszczególnych motywacji podróży w oparciu o podstawowe zmienne, tj. liczbę mieszkańców, liczbę miejsc pracy oraz liczbę miejsc w szkołach. Celem referatu jest przedstawienie podejścia do modelowania liczby podróży generowanych i absorbowanych zastosowanego przy budowie Transportowego modelu symulacyjnego dla miasta Gdańska. W zastosowanych modelach uwzględniono wpływ dodatkowych zmiennych demograficznych, społeczno-ekonomicznych oraz zmiennych charakteryzujących rejony transportowe, pozwalających na uwzględnienie różnic w zagospodarowaniu przestrzennym tych rejonów.

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 23 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne strony 159 - 171,
ISSN: 1231-9155
Rok wydania:
2012
Opis bibliograficzny:
Romanowska A., Jamroz K., Budziszewski T.: Problemy modelowania liczby podróży generowanych i absorbowanych na przykładzie Gdańska// Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne. -., nr. 1(97) (2012), s.159-171
Bibliografia: test
  1. Birr K., Maciasz K., Romanowska A., Zawisza M., Metodyka budowy prognostycznego modelu transportowego na przyk adzie Miasta Gda ska. Praca dyplomowa magisterska. Politechnika Gda ska. Gda sk, 2012. otwiera się w nowej karcie
  2. Biuro Rozwoju Gda ska: Badania Kompleksowe dla Gda ska. Gda sk. 2009. otwiera się w nowej karcie
  3. Jamroz K., Kustra W., Budziszewski T., Birr K., Maciasz K., Romanow- ska A., Zawisza M., Transportowy Model Symulacyjny Miasta Gda ska.
  4. Biuro Rozwoju Gda ska, Fundacja Rozwoju In ynierii L dowej. Gda sk, 2012. otwiera się w nowej karcie
  5. Hensher, D.A., Button K.J., Handbook of Transport Modelling. First edition. Handbooks in Transport, Vol. 1. PERGAMON. Amsterdam, 2000. otwiera się w nowej karcie
  6. Chatterjee A., Venigalla M.M., Travel Demand Forecasting for Urban Transportation Planning.
  7. Bovy P.H.L., Bliemer M.C.J., Nes R.v., Transportation Modelling. Delft University of Technology, Faculty of Civil Engineering and Geosciences, Transport & Planning Section. Delft, 2006.
  8. Kot S.M., Jakubowski J., Soko owski A., Statystyka. Wydanie drugie, po- prawione. Difin. Warszawa, 2009.
  9. Soko owski A., Przyk ady prognozy ekonomicznej.
  10. Supernak J., Modele powstawania miejskiego ruchu osobowego. Biblio- teka Drogownictwa. Wydawnictwa Komunikacji i czno ci. Warszawa, 1980.
  11. PBS: Kompleksowe badania ruchu na terenie Miasta Gda ska 2009. Ra- port V -opracowanie wyników. Sopot -Warszawa, 2009. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 96 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi