Profesjonalizacja zawodu dziennikarza w obliczu konwergencji mediów - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Profesjonalizacja zawodu dziennikarza w obliczu konwergencji mediów

Abstrakt

Celem artykułu jest poszerzenie stanu obecnej wiedzy na temat zmian zachodzących w dziennikarstwie, spowodowanych digitalizacją oraz konwergencją mediów. Autorzy przeprowadzili badania wśród dziennikarzy, które dotyczyły ich opinii na temat profesjonalizacji, procesu zmian w mediach oraz możliwości i zagrożeń spowodowanych przez nowe media.

Cytowania

  • 3

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Autorzy (3)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 379 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Zarządzanie Mediami nr 7, strony 79 - 95,
ISSN: 2353-5938
Język:
polski
Rok wydania:
2019
Opis bibliograficzny:
Skuza S., Modzelewska A., Szeluga-Romańska M.: Profesjonalizacja zawodu dziennikarza w obliczu konwergencji mediów// Zarządzanie mediami -Vol. 7,nr. 2 (2019), s.79-95
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4467/23540214zm.19.006.10928
Bibliografia: test
  1. P. Pilch, Ewolucja denotacji…, dz. cyt., s. 184.
  2. Zob. B. Gałęski, Zawód jako kategoria socjologiczna. Formowanie się zawodu rolnika, "Studia Socjologiczne" 1963, nr 3 (10), s. 46-72;
  3. O. Łodyga, Zawód jako kategoria badań socjologicznych, "Prace Naukowe. Pedagogika" 1999-2001, nr 8-10, s. 165-171.
  4. K. Olechnicki, P. Załęcki, Słownik socjologiczny, Graffi ti, Toruń 1998, s. 164.
  5. D. Hallin, P. Mancini, Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007, s. 34.
  6. Tamże, s. 34-37.
  7. Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. -Prawo prasowe, Dz.U. z 2018 r., poz. 1914, art. 10 ust. 1. otwiera się w nowej karcie
  8. Tamże, art. 12 ust. 1.
  9. Adamowski J., Jupowicz-Ginalska A., Zmierzch profesjonalnego dziennikarstwa? Konferen- cja naukowa Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskie- go i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, Warszawa, 8 marca 2012, Ofi cyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa 2012.
  10. Chyliński M., Fałszywe wiadomości -antydobra w ekosystemie informacji, "Com.press" 2018, nr 4 (1), s. 6-22.
  11. K. Mroziewicz, Dziennikarz w globalnej wiosce, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, War- szawa 2004, s. 25.
  12. T. Harcup, D. O'Neill, What Is News? News Values Revisited (Again), "Journalism Studies" 2017, nr 18 (12), s. 1470-1488. otwiera się w nowej karcie
  13. J. Kreft , Koniec dziennikarstwa, jakie znamy. Agregacja w mediach, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2016, s. 5. 35 Tamże, s. 4.
  14. V. Makarenko, G. Piechota, Kto oddzieli ziarno od plew. Wywiad z Robertem Picardem, "Gazeta Wyborcza" 2013, nr 233, s. 20. ZARZĄDZANIE MEDIAMI Tom 7(2)2019
  15. Chyliński M., Metodologia researchu a profesjonalizm dziennikarski, "Studia Medioznawcze" 2012, nr 3 (50), s. 43-61.
  16. Curry J.L., Poland's Journalists: Professionalism and Politics, Cambridge University Press, Cambridge 1990. otwiera się w nowej karcie
  17. Dobek-Ostrowska B., Barczyszyn P., Michel S., Zmiana w dziennikarstwie. Kultura zawo- dowa polskich dziennikarzy (badania ilościowe), "Studia Medioznawcze" 2013, nr 1, s. 11−26.
  18. Drożdż M., Etyczność jako wyznacznik profesjonalizmu, [w:] K. Wolny-Zmorzyński, K. Ko- narski (red.), Klinika dziennikarska -credo, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2016, s. 25-42.
  19. Dziennikarski Kodeks Obyczajowy, http://www.dziennikarzerp.pl/wp-content/uplo- ads/2010/06/kodeks.pdf (dostęp: 20.07.2019).
  20. Filas R., Dokąd zmierza nasza prasa? Hipotezy i spekulacje, "Zeszyty Prasoznawcze" 2012, nr 1-2, s. 9-29.
  21. Gałęski B., Zawód jako kategoria socjologiczna. Formowanie się zawodu rolnika, "Studia Socjo- logiczne" 1963, nr 3 (10), s. 46-72.
  22. Głowacki M., Dziennikarze polscy w świetle studiów porównawczych systemów odpowiedzialno- ści mediów w Europie, "Studia Medioznawcze" 2013, nr 1, s. 29-43.
  23. Hallin D., Mancini P., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównaw- czym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2007.
  24. Harcup T., O'Neill D., What Is News? News Values Revisited (Again), "Journalism Studies" 2017, nr 18 (12), s. 1470-1488. otwiera się w nowej karcie
  25. Hofman I., Polityka, media, społeczeństwo. Studia i szkice, Wydawnictwo Adam Marszałek, To- ruń 2007.
  26. Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2007.
  27. Karta Etyczna Mediów, http://www.dziennikarzerp.pl/wp-content/uploads/2010/06/karta_ dziennikarzy.pdf (dostęp: 20.07.2019). otwiera się w nowej karcie
  28. Kodeks Etyki Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, https://sdp.pl/kodeks-etyki-sdp/ (dostęp: 20.07.2019).
  29. Kononiuk T., Profesjonalizacja w dziennikarstwie. Między modernizmem a nowoczesnością, Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2013.
  30. Kononiuk T., Profesjonalizm w prasie lokalnej, "Forum Dziennikarzy" 1999, nr 3, s. 10-11.
  31. Kononiuk T., Zawodowstwo w dziennikarstwie -wyzwania XXI wieku, "Studia Medioznawcze" 2001, nr 3 (4), s. 15-23.
  32. Kreft J., Koniec dziennikarstwa, jakie znamy. Agregacja w mediach, Wydawnictwo Uniwersyte- tu Jagiellońskiego, Kraków 2016.
  33. Lewandowska M., Profesjonalizm dziennikarski Kuby Wojewódzkiego, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2019.
  34. Łodyga O., Zawód jako kategoria badań socjologicznych, "Prace Naukowe. Pedagogika" 1999- 2001, nr 8-10, s. 165-171.
  35. Makarenko V., Piechota G., Kto oddzieli ziarno od plew. Wywiad z Robertem Picardem, "Gaze- ta Wyborcza" 2013, nr 233, s. 20.
  36. Modzelewska A., Autopromocja i budowanie marki osobistej na portalu Instagram na tle kultu- ry narcyzmu. Analiza zjawiska na podstawie badania dziesięciu najpopularniejszych profi li w serwisie, "Zarządzanie Mediami" 2018, nr 1, s. 25-40.
  37. Mroziewicz K., Dziennikarz w globalnej wiosce, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, War- szawa 2004. ZARZĄDZANIE MEDIAMI Tom 7(2)2019
  38. Nierenberg B., Media Management: A Comparative Analysis of European and American Sy- stems, Jagiellonian University Press, Kraków 2016.
  39. Olechnicki K., Załęcki P., Słownik socjologiczny, Grafi tti, Toruń 1998.
  40. Olędzki J., Polish Journalists: Professionals or Not?, [w:] D.H. Weaver, W. Wu, Th e Global Jour- nalist: News People around the World, Hampton Press, New York 1998, s. 277-297. otwiera się w nowej karcie
  41. Olędzki J., Profesjonalizm w zawodzie dziennikarskim. Teoria i praktyka, [w:] Polskie przemiany lat 90-tych. Materiały z konferencji naukowej zorganizowanej przez WDiNP UW w dniach 1-2.12.1994 r., Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1996, s. 267-290. otwiera się w nowej karcie
  42. Olędzki J., Wstęp, [w:] J. Olędzki (red.), Polskie media w okresie przemian, OBP, Warszawa 1991.
  43. Pilch P., Ewolucja denotacji i konotacji pojęcia "profesji", "Problemy Profesjologii" 2011, nr 2, s. 175-188.
  44. Pokorna-Ignatowicz K., Problemy zawodowe dziennikarzy w Polsce u progu nowego wieku na podstawie analizy branżowego miesięcznika "Press", "Studia Medioznawcze" 2001, nr 3 (4), s. 23-34.
  45. Siezieniewska K., Zawód dziennikarza w obliczu konwergencji mediów, Uniwersytet Warszaw- ski, Warszawa 2014.
  46. Słownik języka polskiego, https://sjp.pwn.pl/sjp/profesjonalizm;2572537.html (dostęp: 20.07.2019).
  47. Szot L., Dziennikarze mediów lokalnych. Pomiędzy profesjonalizmem a koniecznością przetrwa- nia, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2013.
  48. Szot L., Wpływ profesjonalizmu dziennikarzy na transformację polskiej prasy po 1989 roku, "Studia Medioznawcze" 2010, nr 2 (41), s. 27-38.
  49. Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. -Prawo prasowe, Dz.U. z 2018 r., poz. 1914. otwiera się w nowej karcie
  50. Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, Dz.U. z 2019 r., poz. 361 z późn. zm. otwiera się w nowej karcie
  51. Wieczorek P., Dziennikarz profesjonalny czy obywatelski? Przyszłość zawodu w wirtualnym newsroomie, [w:] A. Jaskiernia, K. Gajlewicz-Korab (red.), Rozwój internetu a zmiany w mediach, systemach medialnych oraz społecznych, Wydawnictwo Uniwersytetu War- szawskiego, Warszawa 2016. otwiera się w nowej karcie
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 420 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi