Abstrakt
W pracy skupiono się na kwestii projektowania odcinków trasy kolejowej położonych w łuku, stosując analityczną formę opisu za pomocą odpowiednich formuł matematycznych. Jest to szczególnie przydatne w przypadku korzystania z danych uzyskanych z ciągłych pomiarów satelitarnych. Została przedstawiona uniwersalna procedura projektowania, stwarzająca możliwość zróżnicowania rodzaju i długości stosowanych krzywych przejściowych. Projektowanie układu geometrycznego odbywa się w odpowiednim lokalnym układzie współrzędnych, a następnie - na drodze odpowiedniej transformacji - następuje przeniesienie uzyskanego rozwiązania do państwowego układu odniesień przestrzennych 2000. Przedstawiono przyjęty tok postępowania, wraz z podaniem odpowiednich zależności teoretycznych. Całość zilustrowano przykładem obliczeniowym, w którym wykorzystano dane uzyskane z istniejącej linii kolejowej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Koc W.: Projektowanie rejonu zmiany kierunku trasy kolejowej w zapisie matematycznym// Przegląd Komunikacyjny.. -., nr. nr 7-8 (2012), s.96-101
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 47 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Mobilne pomiary satelitarne na liniach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej
- C. Specht,
- P. Dąbrowski,
- M. Specht
- + 5 autorów