Abstrakt
W pracy zwrócono uwagę na fakt, że zastosowanie satelitarnej techniki pomiarowej (w wariancie pomiarów ciągłych) powoduje konieczność opracowania nowej metody projektowania układów geometrycznych toru. Ponieważ kształtowanie kierunków prostych trasy na podstawie pomiarów satelitarnych nie sprawia żadnych trudności, skupiono się na kwestii projektowania odcinków położonych w łuku. Założono, że projektowanie układu geometrycznego odbywać się będzie w odpowiednim (symetrycznym) lokalnym układzie współrzędnych, by następnie - na drodze odpowiedniej transformacji - przenieść uzyskane rozwiązanie do układu globalnego. Przedstawiono cały tok postępowania, wraz z wzorami teoretycznymi, kierując się tym, żeby opracowana koncepcja była jak najbardziej przyjazna w praktycznym stosowaniu. Dlatego też zilustrowano ją przykładem obliczeniowym, w którym wykorzystano dane uzyskane z istniejącej linii kolejowej.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Koc W.: Projektowanie układów geometrycznych toru w dostosowaniu do systemu GPS// Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w kolejnictwie = Modern technologies and systems increasing the efficiency of managing railway transport.. -., nr. nr 95 (2010), s.291-305
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 88 razy