Abstrakt
Referat prezentuje autorski silnik dynamiki brył sztywnych działający w czasie rzeczywistym i przeznaczony do symulacji fizycznych na potrzeby gier komputerowych. Ze względu na przeznaczenie silnika przyjęto, że wiarygodność efektów symulacji będzie ważniejsza niż dokładne odwzorowanie zjawisk fizycznych. Pozwoliło to na zastosowanie uproszczonego modelu fizycznego i uzyskanie dzięki temu efektywnego silnika, radzącego sobie w czasie rzeczywistym z symulacją zachowań fizycznych dużej liczby obiektów równocześnie. W silniku wykorzystano innowacyjny sposób obliczania właściwości fizycznych oraz wykrywania kolizji między obiektami oparty o wypełnienie obiektów tzw. kisielkami. W referacie przedstawiono również wyniki użycia stworzonego silnika: aplikację demonstracyjną stanowiącą w istocie demo gry oraz symulator operacji chirurgicznej bazujący na urządzeniu MicroScribe.
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
nr 22,
strony 59 - 69,
ISSN: 1732-1166 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2014
- Opis bibliograficzny:
- Badowski K., Redlarski J., Lebiedź J.: Propozycja silnika fizyki bryły sztywnej dla trójwymiarowej gry komputerowej// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. 22., nr. 1 (2014), s.59-69
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 147 razy