Abstrakt
Artykuł przedstawia wybrane poglądy na temat przedsiębiorczości wyrażane w ramach katolickiej myśli społecznej. Kościół katolicki w swoim nauczaniu jest przychylny przedsiębiorczości, choć rzadko aktywnie do niej zachęca. Katolicka nauka społeczna wskazuje, że przedsiębiorcy, a także kierujący przedsiębiorstwami i wszyscy podejmujący decyzje na polu gospodarki powinni mieć jako cel i motyw postępowania dobro wspólne i godność człowieka, a także własny całościowy rozwój. Zysk, jako pierwszy wskaźnik efektywności działania przedsiębiorstwa jest natomiast środkiem osiągnięcia celów, a nie samym celem. Przedsiębiorcy i liderzy biznesowi stoją przed wieloma dylematami moralnymi, na które nie zawsze są gotowe odpowiedzi. Przedsiębiorczość jest powołaniem umożliwiającym wyrobienie i rozwój cnoty odwagi, kreatywności, budowania wspólnoty i realizmu praktycznego.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Pieniądze i Więź
strony 17 - 23,
ISSN: 1506-7513 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2012
- Opis bibliograficzny:
- Kochański B.: Przedsiębiorczość a współczesna myśl katolicka// Pieniądze i Więź. -., nr. nr 3(56) (2012), s.17-23
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 207 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
An overview of developments in poly(urethane-isocyanurates) elastomers
- R. Samborska-Skowron,
- A. Balas