Przedsiębiorczość a współczesna myśl katolicka - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Przedsiębiorczość a współczesna myśl katolicka

Abstrakt

Artykuł przedstawia wybrane poglądy na temat przedsiębiorczości wyrażane w ramach katolickiej myśli społecznej. Kościół katolicki w swoim nauczaniu jest przychylny przedsiębiorczości, choć rzadko aktywnie do niej zachęca. Katolicka nauka społeczna wskazuje, że przedsiębiorcy, a także kierujący przedsiębiorstwami i wszyscy podejmujący decyzje na polu gospodarki powinni mieć jako cel i motyw postępowania dobro wspólne i godność człowieka, a także własny całościowy rozwój. Zysk, jako pierwszy wskaźnik efektywności działania przedsiębiorstwa jest natomiast środkiem osiągnięcia celów, a nie samym celem. Przedsiębiorcy i liderzy biznesowi stoją przed wieloma dylematami moralnymi, na które nie zawsze są gotowe odpowiedzi. Przedsiębiorczość jest powołaniem umożliwiającym wyrobienie i rozwój cnoty odwagi, kreatywności, budowania wspólnoty i realizmu praktycznego.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Pieniądze i Więź strony 17 - 23,
ISSN: 1506-7513
Język:
polski
Rok wydania:
2012
Opis bibliograficzny:
Kochański B.: Przedsiębiorczość a współczesna myśl katolicka// Pieniądze i Więź. -., nr. nr 3(56) (2012), s.17-23
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 207 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi