Abstrakt
Artykuł dotyczy możliwości wykorzystania aplikacji na tablety do wspomagania terapii dzieci z zaburzeniami rozwojowymi ze spektrum autyzmu. Przedstawia studium przypadku skutecznego zastosowania e-technologii w kształceniu specjalnym na poziomie przedszkolnym. Artykuł opisuje zestaw aplikacji edukacyjnych o nazwie Przyjazne Aplikacje, których celem jest wspieranie terapii dzieci z autyzmem opartej o stosowaną analizę zachowania. Aplikacje te, konstruowane od kilku lat na Politechnice Gdańskiej we współpracy ze specjalistami z Instytutu Wspomagania Rozwoju Dziecka w Gdańsku (IWRD), od ponad roku skutecznie wspomagają nauczanie dzieci z autyzmem w przedszkolu specjalnym prowadzonym przez IWRD. Celem niniejszego opracowania jest przedstawienie założeń budowy Przyjaznych Aplikacji oraz ich ocena w praktyce.
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
EduAkcja. Magazyn Edukacji Elektronicznej
strony 13 - 27,
ISSN: - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Landowska A., Wróbel M., Ruta-Sominka I., Budzińska A.: Przyjazne aplikacje dla dzieci z autyzmem – e-edukacja na poziomie przedszkolnym// EduAkcja. Magazyn Edukacji Elektronicznej. -., iss. 2 (14) (2017), s.13-27
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 850 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
E-technologie w edukacji i terapii dzieci z autyzmem w Polsce
- A. Landowska,
- A. Kołakowska,
- A. Anzulewicz
- + 2 autorów
E-technologie w diagnozie i pomiarach postępów terapii dzieci z autyzmem w Polsce
- A. Landowska,
- A. Kołakowska,
- A. Anzulewicz
- + 2 autorów