QUALITY GAPS IN HIGHER EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

QUALITY GAPS IN HIGHER EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS

Abstrakt

The presented research work relates to the category of quality in higher education. This article aims to present the determinants of the quality of education in the context of international standards. The background of the considerations is the Bologna Declaration and the European Higher Education Area. The results of the research carried out with the use of the nominal group method and the data analysis carried out based on the SERVQUAL model for education revealed groups of quality determi-nants that are not included in the standards of internal quality assurance. It has been found that the prin-ciple of autonomy of universities in the European Higher Education Area is a sufficient basis to include the determinants of the quality of education identified by internal stakeholders of a given university in the internal quality of education assurance system.

Cytowania

  • 2

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 2

    Scopus

Autorzy (2)

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 120 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach
Opublikowano w:
Foundations of Management nr 13, strony 35 - 48,
ISSN: 2080-7279
Język:
angielski
Rok wydania:
2021
Opis bibliograficzny:
Grudowski P., Szczepańska K.: QUALITY GAPS IN HIGHER EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS// Foundations of Management -Vol. 13,iss. 1 (2021), s.35-48
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.2478/fman-2021-0003
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 129 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi