Abstrakt
The paper is devoted to safety of ships in damage conditions. The novel contribution of the paper is connected with a new Multi-Task ship (MT-ship) design at the preliminary stage of design. There are a few problems at the preliminary stage that should be considered. One problem is connected with if the quantitative risk-based method is a reliable and formal method for safety assessment of such the new design (MT-ship) in damage conditions. The current method of safety assessment of commercial ships in damage conditions is based on the requirements included in the SOLAS 2009 regulations. The methods of safety assessment of navy ships in damage conditions belong to the different classification societies and navies. Further development of the SSADC method is connected with its application for safety assessment of a few novel designs.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Safety and Reliability: Methodology and Applications strony 1539 - 1546
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Gerigk M.: Quantitative risk assessment of new ship designs in damage conditions// Safety and Reliability: Methodology and Applications/ ed. Nowakowski et al.(Eds) London: Taylor & Francis Group, 2015, s.1539-1546
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1201/b17399-210
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 144 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
A framework for onboard assessment and monitoring of flooding risk due to open watertight doors for passenger ships
- P. Ruponen,
- J. Montewka,
- M. Tompuri
- + 2 autorów