RECSYS CHALLENGE 2015: a BUY EVENT PREDICTION IN THE E-COMMERCE DOMAIN - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

RECSYS CHALLENGE 2015: a BUY EVENT PREDICTION IN THE E-COMMERCE DOMAIN

Abstrakt

In this paper we present our approach to RecSys Challenge 2015. Given a set of e-commerce events, the task is to predict whether a user will buy something in the current session and, if yes, which of the item will be bought. We show that the data preparation and enrichment are very important in finding the solution for the challenge and that simple ideas and intuitions could lead to satisfactory results. We also show that simple combination of well-known data mining algorithms could lead to improvement of values of metrics like root-square-mean error and mean absolute error in comparison to state-of-the-art prediction techniques.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Aktywność konferencyjna
Typ:
publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
Tytuł wydania:
ZAGADNIENIA AKTUALNIE PORUSZANE PRZEZ MŁODYCH NAUKOWCÓW 6 .- Tom II strony 364 - 366
Język:
polski
Rok wydania:
2016
Opis bibliograficzny:
Karpus A.: RECSYS CHALLENGE 2015: a BUY EVENT PREDICTION IN THE E-COMMERCE DOMAIN// ZAGADNIENIA AKTUALNIE PORUSZANE PRZEZ MŁODYCH NAUKOWCÓW 6 .- Tom II/ ed. Marcin Kuczera, Krzysztof Piech Kraków: Creativetime, 2016, s.364-366
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 130 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi