Abstrakt
Niniejsze opracowanie jest poświęcone problematyce rozwoju postaw preprzedsiębiorczych w kontekście funkcjonowania firm rodzinnych. Domena biznesu rodzinnego jest obszarem mało zbadanym w odniesieniu do polskich realiów. W przypadku Polski, jak i innych krajów, które przeszły proces transformacji z gospodarki centralnie planowanej do gospodarki rynkowej, uwarunkowania dotyczące przedsiębiorczości rodzinnej mają specyficzny charakter. Stąd też podjęto próbę przybliżenia problematyki firm rodzinnych w Polsce, ukazując jednocześnie skalę złożoności tego zagadnienia. Na tak zarysowanym tle przedstawiono nie omawianą wcześniej na gruncie polskim koncepcję preprzedsiębiorczości i postaw preprzedsiębiorczych jako nowe podejście do kwestii badania procesu powstawania nowych firm. Nałożenie na siebie tych dwóch obszarów tematycznych pozwoliło na sformułowanie wniosków i nakreślenie kierunków przyszłych badań.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy
strony 159 - 176,
ISSN: 1898-5084 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Zięba K.: Rola firm rodzinnych w kształtowaniu postaw preprzedsiębiorczych.// Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. -., nr. Nr 20 (2011), s.159-176
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 139 razy