Abstrakt
Na PKP rozjazdy o najnowocześniejszych konstrukcjach stosowane są na liniach przeznaczonych do prędkości 200 km/h. Umożliwiają one przejazd po torze zwrotnym z prędkością do 100 km/h. Koleje dużych prędkości stawiają przed konstruktorami rozjazdów jeszcze większe wymagania. Nie są im w stanie sprostać rozjazdy, w których tor zwrotny ma kształt łuku o stałej wartości promienia. W artykule przedstawiono wybrane typy rozjazdów, charakteryzujących się zmienną krzywizną toru zwrotnego.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 734 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przegląd Komunikacyjny
strony 88 - 91,
ISSN: 0033-2232 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Nowakowski M.: Rozjazdy do dużych prędkości o zmiennej krzywiźnie toru zwrotnego// Przegląd Komunikacyjny. -., nr. nr 9-10 (2011), s.88-91
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 353 razy