Rozwiązania V2G I G2V jako sposoby wykorzystania samochodów elektrycznych do zmiany kształtu krzywej obciążenia dobowego systemu elektroenergetycznego - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Rozwiązania V2G I G2V jako sposoby wykorzystania samochodów elektrycznych do zmiany kształtu krzywej obciążenia dobowego systemu elektroenergetycznego

Abstrakt

Niniejszy artykuł przedstawia wpływ zastosowania rozwiązania G2V oraz V2G na Krajowy System Elektroenergetyczny. Przedstawiono zmiany, jakie mogą zachodzić w kształcie krzywej obciążenia dobowego w zależności od wybranego scenariusza. Strategia G2V pozwala przede wszystkim na zrealizowanie tzw. „wypełniania dolin” czyli zwiększenia obciążenia w okresie doliny nocnej poprzez proces ładowania większej liczby pojazdów w tym okresie. Strategia V2G zezwala zarówno na realizację „wypełniania dolin” oraz „ścinania szczytów”. Samochody elektryczne poprzez oddawanie części energii zmagazynowanej w swoich bateriach, spowodowałyby odciążenie systemu elektroenergetycznego w okresie szczytowych obciążeń. Wiąże się to z bardziej efektywnym zwiększeniem obciążenia w okresie doliny nocnej niż przy rozwiązaniu G2V.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pobierz publikację
pobrano 61 razy
Wersja publikacji
Accepted albo Published Version
Licencja
Creative Commons: CC-BY-NC-ND otwiera się w nowej karcie

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej strony 69 - 72,
ISSN: 1425-5766
Język:
polski
Rok wydania:
2018
Opis bibliograficzny:
Stahl W.: Rozwiązania V2G I G2V jako sposoby wykorzystania samochodów elektrycznych do zmiany kształtu krzywej obciążenia dobowego systemu elektroenergetycznego// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 61 (2018), s.69-72
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.32016/1.61.15
Bibliografia: test
  1. Tomić J., Kempton W.: Using electric vehicles for grid-connected storage, W: Energy and Nanotechnology: Storage and the Grid, The Baker Institute at Rice University, USA, Houston, 15-16 listopada 2005.
  2. Damiano A., Gatto G., Marongiu I., i inni: Vehicle-to- Grid Technology: State of the Art and Future Scenarios, Journal of Energy and Power Engineering, David Publishing Company, nr. 8, 2014.
  3. Monteiro V., Goncalves H., i inni: Batteries Charging Systems for Electric and Plug-In Hybrid Electric Vehicles, W: Carmo J., Ribeiro J.: New Advances in Vehicular Technology and Automotive Engineering, wydawnictwo InTech, Rijeka, 2012. otwiera się w nowej karcie
  4. Alonso M., Amaris H., i inni: Optimal Charging Scheduling of Electric Vehicles in Smart Grids by Heuristic Algorithms, Energies, 2014. otwiera się w nowej karcie
  5. Gracia-Valle R.,Joao A. Pecas L.: Electric Vehicle Integration into Modern Power Networks, Springer, Nowy Jork, 2013. otwiera się w nowej karcie
  6. Yu R., Zhong W., Xie S., i inni: Balancing Power Demand through EV Mobility in Vehicle-to-Grid Mobile Energy Networks, IEEE Transactions on Industrial Informatics, vol. 12, 2016. otwiera się w nowej karcie
  7. Mullan J., Harries D., Braunl T., i inni: The Technical, Economic and Commercial Viability of the Vehicle-to- Grid Concept, Energy Policy, vol. 48, Elsevier, 2012. otwiera się w nowej karcie
  8. Wang Z., Wang S.: Grid Power Peak Shaving and Valley Filling Using Vehicle-to-Grid Systems, IEEE Transactions on Power Delivery, vol. 28, nr. 3, 2013.
  9. Parsons R.G., Hidure K. M., i inni: Can Vehicle-To- Grid Revenue Help Electric Vehicles on the Market?, University of Delaware, 2011.
  10. Elektromobilność, pod red. Wójtowicz S., Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Warszawa 2011.
  11. Goswami D. Y., Kreith F.: Energy efficiency and renewable energy handbook, wydanie drugie, CRC Press, 2016. otwiera się w nowej karcie
  12. Aslam M.: Vehicle to Grid Concept as Part of Power System and Electricity Market, Tampere University of Technology, 2016. 13. Strona Internetowa Polskich Sieci Elektroenergetycznych [dostęp 6.05.2018] -
  13. Falvo M. C., Sbordone D., Bayram I. S., Devetsikiotis M.: EV Charging Stations and Modes: International Standards, W: 2014 International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion, Włochy, Ischia, 18-20 czerwca 2014 otwiera się w nowej karcie
  14. Strona Internetowa Hiszpańskiego Ministerstwa Rozwoju [dostęp 10.04.2018] - https://www.fomento.gob.es/informacion-para-el- ciudadano/informacion-estadistica/movilidad/movilia- 20062007/encuesta-de-movilidad-de-las-personas- residentes-en-espan%CC%83a-movilia-20062007
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 180 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi