Abstrakt
W artykule przedstawiono układ napędowy pojazdu elektrycznego wykorzystujący niezawodny i tani silnik prądu przemiennego. Zastosowany trójfazowy silnik asynchroniczny klatkowy wymaga zasilaniaz falownika napięcia przekształcającego napięcie stałe z akumulatorów na napięcie przemienne. Wykonany tranzystorowy przekształtnik sterowany jest mikroprocesorowo. Zastosowany procesor realizuje algorytm sterowania polowo zorientowanego, kontrolując moment i strumień silnika. Napęd nie wymaga instalowania czujnika prędkości obrotowej silnika. Prędkość silnika wykorzystywana w procesie sterowania jest obliczana przez procesor. Rozwiązanie przewidziane jest do zastosowania w napędzie bagażowego wózka transportowego,zastępując poprzednio istniejące rozwiązanie z silnikiem szeregowym prądu stałego. Zarówno silnik, jak i przekształtnik zostały specjalnie zaprojektowane i wykonane do realizacji układu napędowego. W artykule przedstawiono opis zrealizowanego układu, algorytmówsterowania i obliczania prędkości oraz wyniki badań napędu.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
International Journal of Engineering Science and Technology
nr 2,
strony 20 - 34,
ISSN: 2141-2820 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Guziński J., Abu-Rub H.: Sensorless induction motor drive for electric vehicle application// International Journal of Engineering Science and Technology. -Vol. 2, iss. 10 (2010), s.20-34
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 114 razy