Abstrakt
This article analyses the sentiment of opinions, i. e. its classification as phrases with a neutral, positive and negative emotional tone. Data used as a basis for the analysis were opinions expressed by Facebook users about Uber and collected in the period between July 2016 and July 2017. The primary objective of the study was to obtain information about the perceptions of Uber over thirteen consecutive months. The study confirms that this analysis type is of value to a contemporary business.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- 2017 IEEE Eighth International Conference on Intelligent Computing and Information Systems (ICICIS'17) strony 391 - 395
- ISSN:
- 1687-1103
- Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Baj-Rogowska A.: Sentiment Analysis of Facebook Posts:the Uber case// 2017 IEEE Eighth International Conference on Intelligent Computing and Information Systems (ICICIS'17)/ Cairo: , 2017, s.391-395
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 125 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Text-mining Similarity Approximation Operators for Opinion Mining in BI tools
- N. Rizun,
- P. Kapłański,
- Y. Taranenko
- + 1 autorów
2016
Celebrities’ personal brand authenticity in social media: an application in the context of football top-players. The Robert Lewandowski case
- W. Kucharska,
- F. Brunetti,
- I. Confente
- + 1 autorów
2018