Abstrakt
The paper presents an analytical method of shaping the turnout diverging railroad track with variable curvature segments on its length, which in an evident way distinguished it from a typical solution, made up of a single circular arc with no transition curves. Two separate causes including a linear and a nonlinear curvature one in the form of a polynomial have been examined. The obtained solutions of the problem have a universal character, i.e. the possibility to adopt any arbitrary values of curvature at the outset and the end of a geometric layout. Taking advantage of the above a comparative analysis of some selected variants could be carried out.
Cytowania
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- publikacja w in. zagranicznym czasopiśmie naukowym (tylko język obcy)
- Opublikowano w:
-
International Journal of Rail Transportation
nr 5,
wydanie 4,
strony 229 - 249,
ISSN: 2324-8378 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2017
- Opis bibliograficzny:
- Koc W.. Shaping of the turnout diverging track with variable curvature sections. International Journal of Rail Transportation, 2017, Vol. 5, iss. 4, s.229-249
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1080/23248378.2017.1356249
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 137 razy