Shaping of the turnout diverging track with variable curvature sections - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Shaping of the turnout diverging track with variable curvature sections

Abstrakt

The paper presents an analytical method of shaping the turnout diverging railroad track with variable curvature segments on its length, which in an evident way distinguished it from a typical solution, made up of a single circular arc with no transition curves. Two separate causes including a linear and a nonlinear curvature one in the form of a polynomial have been examined. The obtained solutions of the problem have a universal character, i.e. the possibility to adopt any arbitrary values of curvature at the outset and the end of a geometric layout. Taking advantage of the above a comparative analysis of some selected variants could be carried out.

Cytowania

  • 4

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 4

    Scopus

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
publikacja w in. zagranicznym czasopiśmie naukowym (tylko język obcy)
Opublikowano w:
International Journal of Rail Transportation nr 5, wydanie 4, strony 229 - 249,
ISSN: 2324-8378
Język:
angielski
Rok wydania:
2017
Opis bibliograficzny:
Koc W.. Shaping of the turnout diverging track with variable curvature sections. International Journal of Rail Transportation, 2017, Vol. 5, iss. 4, s.229-249
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1080/23248378.2017.1356249
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 137 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi