Abstrakt
This book introduces social network fundamentals in the fashion domain. It addresses the creation of social media marketing plans, highlighting strategic approaches that allow fashion brands to differentiate themselves in the ephemeral and challenging fashion context. Through a variety of academic and professional sources and by sharing the results of their own research, the authors present research methodologies, including netnography, visual, sentiment, and argumentation analysis, for developing rigorous studies to gain social media insights that can be useful for decision-making and value creation. The book also discusses future trends regarding social media management in the fashion domain via interviews with senior fashion experts. This cutting-edge book that combines theory and practice will appeal to undergraduate and master students across a broad range of fields including fashion studies, marketing, digital marketing, and communication and to young professionals who are starting to work in social media. In addition, this book is also developed for young researchers and PhD students employing social media analysis in their studies.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- książka - monografia autorska/podręcznik w języku o zasięgu międzynarodowym
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2024
- Opis bibliograficzny:
- Patricia S., Nobile H. T., Sánchez-Blanco C., Sabatini N.: Social Media in the Fashion Industry. Fundamentals, Strategy and Research Methods. : Routledge, 2024. 200 s. ISBN 78-1-032-82656-1
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.4324/9781003505495
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 107 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Italy, an Extraordinary Commonplace? Stereotypes and Imaginaries of Italianness in Online Communication by Fashion Brands
- F. Piancazzo,
- A. Noris,
- N. Sabatini
- + 1 autorów