Social networks as a context for small business? A new look at an enterprise in the context of a smallness and newness liability syndrome
Abstrakt
In this paper we aim to propose and outline key ingredients to a small enterprise success, emerging from the social capital of small business owner-managers and their business networks. We employ resource based view of an organization as well as an embeddedness perspective along with new approach transaction costs to outline the pillars of an advantage of a small business entity. The analysis of survey data leads us to conclusion, that networking strategies are intrinsic for small business, but remain peculiar and rare in the context of Polish small enterprises as means for increasing or maintaining the value of a business.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja monograficzna
- Typ:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Tytuł wydania:
- Innovative potential in dynamic knowledge based economy strony 157 - 172
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Starnawska M.: Social networks as a context for small business? A new look at an enterprise in the context of a smallness and newness liability syndrome// Innovative potential in dynamic knowledge based economy/ ed. ed. A. P. Balcerzak. Warszawa: The Knowledge and Innovation Institute, 2011, s.157-172
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 96 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Exploring the Benefits, Challenges, and Opportunities of Collaborative Business Intelligence
- P. Weichbroth,
- J. Zurada,
- C. Olszak