Social networks as a context for small business? A new look at an enterprise in the context of a smallness and newness liability syndrome - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Social networks as a context for small business? A new look at an enterprise in the context of a smallness and newness liability syndrome

Abstrakt

In this paper we aim to propose and outline key ingredients to a small enterprise success, emerging from the social capital of small business owner-managers and their business networks. We employ resource based view of an organization as well as an embeddedness perspective along with new approach transaction costs to outline the pillars of an advantage of a small business entity. The analysis of survey data leads us to conclusion, that networking strategies are intrinsic for small business, but remain peculiar and rare in the context of Polish small enterprises as means for increasing or maintaining the value of a business.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja monograficzna
Typ:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
Tytuł wydania:
Innovative potential in dynamic knowledge based economy strony 157 - 172
Język:
angielski
Rok wydania:
2011
Opis bibliograficzny:
Starnawska M.: Social networks as a context for small business? A new look at an enterprise in the context of a smallness and newness liability syndrome// Innovative potential in dynamic knowledge based economy/ ed. ed. A. P. Balcerzak. Warszawa: The Knowledge and Innovation Institute, 2011, s.157-172
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 96 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi