Abstrakt
Analizuje się problem śledzenia samolotów cywilnych manewrowania w zapewnianiu kontroli ruchu lotniczego (ATC) systemów za pomocą wielomodelowej (MM) estymacji stanu. Budując odpowiedni zestaw modeli manewrowania można opisać, jak różne manewry wpływają na proces oceny stanu wykonywany przez filtr Kalmana (KF) w oparciu o model ruchu bezmanerwowego. Metodologia ta prowadzi do podsystemu diagnostycznego, który wspiera estymator stanu z adaptacyjnym przełączaniem (SMM) pomiędzy wieloma modelami MM opartym na twardych decyzjach, zakładając, że filtry Kalmana (KFs) dopasowane są wybranych fragmentów trajektorii obiektu. Przy analogicznym zbiorze modeli dynamicznych, alternatywne podejście z miękkimi decyzjami wykorzystuje schemat filtracji (IMM) ze wzajemnie oddziałującymi (współpracującymi) modelami (MM). Zarówno przełączane modele (SMM), jak i filtry interakcyjne (IMM) zostały ocenione za pomocą symulacji opartych na zaleceniach europejskiego standardu EUROCONTROL.
Cytowania
-
9
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 0
Scopus
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
IEEE TRANSACTIONS ON AEROSPACE AND ELECTRONIC SYSTEMS
nr 46,
strony 2056 - 2065,
ISSN: 0018-9251 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2010
- Opis bibliograficzny:
- Kowalczuk Z., Sankowski M.: Soft- and hard-decision multiple-model estimators for air traffic control// IEEE TRANSACTIONS ON AEROSPACE AND ELECTRONIC SYSTEMS. -Vol. 46, nr. Iss. 4 (2010), s.2056-2065
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/taes.2010.5595615
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 114 razy