Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive

Abstrakt

W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń w analizowanym układzie a następnie na odpowiednią reakcję ukłądu. W przypadku wykrycia np. uszkodzenia czujnika prędkości możliwe jest przełączenie napędu w tryb pracy bezczujnikowej (tj. bez użycia czujnika prędkości wału silnika). Zaproponowane rozwiązanie zostało zweryfikowane symulacyjnie i eksperymentalnie dla napędu trakcyjnego pociągu szybkiego z silnikiem asynchronicznym klatkowym o mocy 1,2MW.

Cytowania

  • 0

    CrossRef

  • 7 2

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
Opublikowano w:
IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS nr 57, strony 565 - 574,
ISSN: 0278-0046
Język:
angielski
Rok wydania:
2010
Opis bibliograficzny:
Guziński J., Abu-Rub H., Diguet M., Krzemiński Z., Lewicki A.: Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive// IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS. -Vol. 57, nr. iss. 2 (2010), s.565-574
DOI:
Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.1109/tie.2009.2029582
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 34 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi