Stakeholders Satisfaction Index as an Important Factor of Improving Quality Management Systems of Universities in Poland
Abstrakt
The following article analyses the role of stakeholders in selected methods of assessing the quality of educational services of universities and discusses quality management systems according to Common Assessment Framework for education. Furthermore, it presents the example of method of stakeholder satisfaction measurement called Stakeholders Satisfaction Index (SSI) which is an original proposal of an aggregate measure of satisfaction perceived by stakeholders. The article also contains an analysis of the possibilities of implementing the SSI index in various areas and methods of improving quality management systems (QMS) of higher education institutions.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Tytuł wydania:
- Managing in Recovering Markets, GCMRM 2015 strony 247 - 257
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Grudowski P., Szefler J.: Stakeholders Satisfaction Index as an Important Factor of Improving Quality Management Systems of Universities in Poland// Managing in Recovering Markets, GCMRM 2015/ ed. Alenka Kavkler and Klavdij Logožar Maribor, Slovenia: University of Maribor, Faculty of Economics and Business Razlagova 14, SI-2000 Maribor, 2015, s.247-257
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 124 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
Internationalization and Quality Assurance in Higher Education
- K. Wysocka,
- C. Jungnickel,
- K. Szelągowska-Rudzka