STARZEJĄCY SIĘ PRZEDSIĘBIORCA W POLSCE I NA ŚWIECIE - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

STARZEJĄCY SIĘ PRZEDSIĘBIORCA W POLSCE I NA ŚWIECIE

Abstrakt

Poniższy artykuł wskazuje na rosnącą liczbę przedsiębiorców w wieku okołoemerytalnym, tak w krajach europejskich, w tym w Polsce, jak i w USA. Wzrost ten wynika zarówno z rosnącej liczby osób w tej grupie wiekowej, które zakładają swoje firmy, jak i z rosnącej liczby osób, które prowadząc od wielu lat swoje firmy, nie zamierzają przejść na emeryturę. Z nielicznych badań wśród osób starszych prowadzących własne firmy wynika, że postrzeganie przez nich barier funkcjonowania (finansowej, informacyjnej czy też instytucjonalnej) nacechowane jest mniejszą częstotliwością niż w przypadku młodszych przedsiębiorców, co może być konsekwencją nagromadzonego kapitału społecznego i finansowego, a także doświadczenia. Badania przeprowadzone na Pomorzu pokazały, że przedsiębiorcy w wieku 55+ cenią sobie stabilność, w porównaniu z młodszymi przedsiębiorcami rzadziej mają ochotę się rozwijać, a w konsekwencji nie poszukują źródeł finansowania zewnętrznego tak często jak pozostali przedsiębiorcy.

Cytuj jako

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka wydanie 1, strony 51 - 59,
ISSN: 2084-6495
Język:
polski
Rok wydania:
2014
Opis bibliograficzny:
Wasilczuk J.: STARZEJĄCY SIĘ PRZEDSIĘBIORCA W POLSCE I NA ŚWIECIE // Przedsiębiorstwo we współczesnej gospodarce - teoria i praktyka. -., iss. 1 (2014), s.51-59
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 119 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi