Abstrakt
Urban transportation in the next few decades will shift worldwide towards electrification and automation, with the final aim of increasing energy efficiency and safety for passengers. Such a big change requires strong collaboration and efforts among public administration, research and stakeholders in developing, testing and promoting these technologies in the public transportation. Working in this direction, this work provides a review of the impact of the introduction of driverless electric minibuses, for the first and last mile transportation, in the public service. More specifically, this paper covers a state of the art in terms of technological background for automation, energy efficiency via electrification, and the current state of the legal framework in Europe with focus on the Baltic Sea Region.
Cytowania
-
1 3
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autorzy (23)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Opublikowano w:
-
Sustainability
strony 1 - 34,
ISSN: - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2018
- Opis bibliograficzny:
- Ainsalu J., Arffman V., Bellone M., Ellner M., Haapamäki T., Haavisto N., Josefson E., Ismailogullari A., Pilli-Sihvola E., Madland O., Madzulaitis R., Muur J., Mäkinen S., Nousiainen V., Rutanen E., Sahala S., Schønfeldt B., Smolnicki P., Soe R., Sääski J., Szymańska M., Vaskinn I., Åman M.: State of the Art of Automated Buses// Sustainability. -, nr. 10 (2018), s.1-34
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.20944/preprints201807.0218.v2
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 338 razy