Abstrakt
Współczynnik bezpieczeństwa platformy Petrobaltic na moment obrotowy (stateczność ogólna) oszacowany przy założeniu, że konstrukcja jest traktowana jako układ słupów połączonych sztywnym pokładem, z korekcją efektów drugiego rzędu. Przemieszczenie poziome pokładu platformy wyznaczone, stosując odpowiedni model MES. Siła krytyczna nogi obliczona przy założeniu jej utwierdzenia w dnie morza. Wpływ odchyłki od idealnej geometrii rur nogi oraz inklinacji nogi na wielkość imperfekcji geometrycznej nóg platformy. Stwierdzenie spełnienia odpowiedniej zależności normowej ze względu na stateczność przez obliczony współczynnik bezpieczeństwa.
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- Copyright (2019 Inżynieria Morska i Geotechnika [Politechnika Gdańska, Wydział Inżynierii Lądowej i Środowiska])
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Inżynieria Morska i Geotechnika
strony 130 - 136,
ISSN: 0867-4299 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2019
- Opis bibliograficzny:
- Rozmarynowski B.: Stateczność samopodnoszących pełnomorskich platform wiertniczych w fazie eksploatacji// Inżynieria Morska i Geotechnika. -., iss. 3 (2019), s.130-136
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 197 razy