STEROWANIE RAMIENIEM ROBOTA Z WYKORZYSTANIEM DANYCH Z KAMERY CYFROWEJ I MECHANIZMÓW SZTUCZNEJ INTELIGENCJI - Publikacja - MOST Wiedzy

Wyszukiwarka

STEROWANIE RAMIENIEM ROBOTA Z WYKORZYSTANIEM DANYCH Z KAMERY CYFROWEJ I MECHANIZMÓW SZTUCZNEJ INTELIGENCJI

Abstrakt

Pierwotnym zamysłem zespołu było stworzenie uniwersalnego systemu grającego w gry planszowe. Mierząc się z tym problemem, postanowiono zrobić jednak coś więcej - wywrócić dotychczasową koncepcję pracy użytkownika z komputerem „do góry nogami” i nie zmuszać użytkownika do nauki interfejsu, a zmusić system do współpracy z interfejsem, który rozumie użytkownik. Dokonane zostało więc przejście ze świata wirtualnego do świata rzeczywistego i tak powstał system o nazwie BoGaRo – Board Game Robot. Jako demonstrację możliwości robota wybrano grę w warcaby. W niniejszym referacie zostaną przedstawione kolejne moduły składowe systemu: sterowania ramieniem, rozpoznawania obrazu i logiki gry, ukazując także aspekty ich uniwersalności. Na zakończenie zostanie przedstawione porównanie z innymi systemami oraz plan dalszego rozwoju systemu.

Cytuj jako

Pełna treść

pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu

Słowa kluczowe

Informacje szczegółowe

Kategoria:
Publikacja w czasopiśmie
Typ:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Opublikowano w:
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne nr 20, strony 137 - 148,
ISSN: 1732-1166
Język:
polski
Rok wydania:
2012
Opis bibliograficzny:
Sawicki P., Daca B., Nosowski K., Bikonis K.: STEROWANIE RAMIENIEM ROBOTA Z WYKORZYSTANIEM DANYCH Z KAMERY CYFROWEJ I MECHANIZMÓW SZTUCZNEJ INTELIGENCJI// ZESZYTY NAUKOWE WYDZIAŁU ELEKTRONIKI, TELEKOMUNIKACJI I INFORMATYKI POLITECHNIKI GDAŃSKIEJ. -Vol. 20., (2012), s.137-148
Weryfikacja:
Politechnika Gdańska

wyświetlono 73 razy

Publikacje, które mogą cię zainteresować

Meta Tagi