Abstrakt
The paper presents possible environmental, energy and economical gains implied by replacing conventional traction vehicles with independent powered electric multiple units (IPEMU) on partially electrified suburban railways. IPEMUs can operate in two modes of power supply – using overhead catenary or onboard battery storage. Appropriate computer simulations were carried out in the Matlab program, indicating the parameters of storage electric multiple units.
Cytowania
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
2
Scopus
Autorzy (4)
Cytuj jako
Pełna treść
pobierz publikację
pobrano 264 razy
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach
- Opublikowano w:
-
Przegląd Elektrotechniczny
strony 158 - 161,
ISSN: 0033-2097 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2020
- Opis bibliograficzny:
- Jakubowski A., Karkosińska-Brzozowska N., Karwowski K., Wilk A.: Storage electric multiple units on partially electrified suburban railway lines// Przegląd Elektrotechniczny -,iss. 4 (2020), s.158-161
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.15199/48.2020.04.33
- Bibliografia: test
-
- Jerczyński M., Nasz portret: wagon akumulatorowy typu "Wittfeld", Świat Kolei 03 (1995)
- Pagenkopf J., Kaimer S.: Potentials of alternative propulsion systems for railway vehicles -a techno-economic evaluation, Ninth International Conference EVER, 2014 otwiera się w nowej karcie
- Ghaviha N., Bohlin M., Holmberg C., Dahlquist E., Speed profile optimization of catenary-free electric trains with lithium- ion batteries, Journal of Modern Transportation, 2019 otwiera się w nowej karcie
- Furuta R., Kawasaki J., Kondo K., Hybrid traction technologies with energy storage devices for nonelectrified railway lines, IEEJ Transactions on Electrical and Electronic Engineering, Vol. 5, Issue 3, 2010, 291-297 otwiera się w nowej karcie
- H. al-Ezee, C. Gould, S. B. Tennakoon, Novel method for energy management for catenary free system operation, 53rd International Universities Power Engineering Conference, 2018
- Y. Kono, N. Shiraki, H. Yokoyama, R. Furuta, Catenary and storage battery hybrid system for electric railcar series EV- E301, International Power Electronics Conference, IPEC, 2014 otwiera się w nowej karcie
- Shao-bo Yin, Li-jun Diao, Wei-jie Li, Rong-jia He, Hai-chen Lv, On board energy storage and control for inter-city hybrid EMU. 43rd Annual Conference, IECON 2017
- F. Becker, A. Dämmig, Catenary free operation of light rail vehicles -topology and operational concept. 18th European Conference EPE'16 ECCE Europe, 2016 otwiera się w nowej karcie
- Long Cheng, Wei Wang, Shaoyuan Wei, Hongtao Lin, Zhidong Jia, An improved energy management strategy for hybrid energy storage system in light rail vehicles, Energies 2018 otwiera się w nowej karcie
- Radu P. V., Szelag A., Steczek M., On-Board energy storage devices with supercapacitors for metro trains -case study analysis of application effectiveness. Energies, 2019, 12, 1291 otwiera się w nowej karcie
- Telecki M., Studium zastosowania zasobnikowych elektrycznych jednostek trakcyjnych na tworzonej pasażerskiej linii kolejowej do północnych dzielnic Gdyni. Praca dyplomowa. Politechnika Gdańska, 2018
- Bartłomiejczyk M., Dynamic charging of electric buses. De Gruyter, 2019 otwiera się w nowej karcie
- Karwowski K. (red.), Energetyka transportu zelektryfikowanego. Poradnik inżyniera. Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk 2018
- Bartłomiejczyk M., Mirchevski S., Jarzębowicz L., Karwowski K., How to choose drive's rated power in electrified urban transport? 17th European Conference, EPE'17 ECCE Europe, 2017 otwiera się w nowej karcie
- Jakubowski A., Jarzębowicz L., Karwowski K., Wilk A., Efektywność energetyczna pojazdu szynowego w różnych warunkach obciążenia, TTS Technika Transportu Szynowego, 12 (2018), 44-48
- Takiguchi H., Overview of series EV-E301 catenary and battery-powered hybrid railcar, JR EAST Technical Review No. 31 (2015) 27-31
- Laperrière P., Realize your vision with Bombardier TALENT 3 BEMU, APTA Rail Conference, 2019 otwiera się w nowej karcie
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 251 razy