Abstrakt
Podobnie jak w przypadku programu budowy autostrad i dróg ekspresowych, decyzja o ujęciu lub odrzuceniu danego regionu w programie kolei dużych prędkości wpływa na wieloletnie przyśpieszenie lub zahamowanie jego rozwoju przestrzennego, gospodarczego i społecznego. Lokalizacja węzłów przesiadkowych i przystanków w ramach sieci winna stanowić wyraz aktywnej strategii danego regionu w zakresie świadomego wzmacniania zapóźnionych obszarów. Podobnie jest na poziomie danej aglomeracji lub miasta. Świadomie zlokalizowany dworzec kolejowy może stać się katalizatorem rewitalizacji urbanistycznej danej dzielnicy. Wytrasowanie linii poza miastem i realizacja przystanku jedynie na przecięciu trasy z drogą o znaczeniu krajowym lub wojewódzkim wpłynie zapewne na rozwój danej aglomeracji jako całości, ale nie wygeneruje nowej jakości w jego bezpośrednim sąsiedztwie.NR DOKUM.: 75983
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Przegląd Komunikacyjny
nr R. 46,
strony 23 - 0,
ISSN: 0033-2232 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2007
- Opis bibliograficzny:
- Załuski D.: Strategie rozwoju kolei a rewitalizacja struktur miejskich// Przegląd Komunikacyjny. -Vol. R. 46., nr. nr 1 (2007), s.23-0
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 147 razy