Abstrakt
W artykule przedstawiono porównanie możliwości wykorzystania dwóch modeli zderzeń: nieliniowego modelu lepkosprężystego i modelu Hertz'a z dodatkowym tłumieniem. Efektywność każdego z modeli zbadano porównując wyniki analiz numerycznych z wynikami badań eksperymentalnych. Wyniki pracy pokazują, iż zastosowanie nieliniowego modelu lepkosprężystego prowadzi do mniejszych błędów w przebiegach czasowych siły zderzenia oraz do mniejszych wzmocnień przemieszczeń i przyspieszeń w przebiegach czasowych odpowiedzi kolidujących ze sobą konstrukcji budowlanych podczas trzęsień ziemi.
Cytowania
-
3 4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
4 3
Scopus
Autorzy (3)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3923/jas.2008.1850.1858
- Licencja
- Copyright (2008 Asian Network for Scientific Information)
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuł w czasopiśmie z listy filadelfijskiej
- Opublikowano w:
-
Journal of Applied Sciences
nr 8,
strony 1850 - 1858,
ISSN: 1812-5654 - Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2008
- Opis bibliograficzny:
- Mahmoud S., Chen X., Jankowski R.: Structural pounding models with Hertz spring and nonlinear damper// Journal of Applied Sciences. -Vol. 8., nr. iss. 10 (2008), s.1850-1858
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.3923/jas.2008.1850.1858
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 86 razy